Yourpos

Meet the team

Stephan Udo

Eigenaar

Stephan, je bent inmiddels 13 jaar directeur van Yourpos. Waarom ben je dit bedrijf begonnen?

Tijdens mijn studie liep ik stage bij een kassaleverancier. Hij was net begonnen en al snel groeide dit bedrijf van een startup naar een respectabele speler in de markt. Mijn toenmalige collega was verantwoordelijk voor de verkoop en ik regelde de techniek. Ik ben echt een techneut pur sang en bedacht de meest creatieve oplossingen voor de klanten. Na mijn stage trad ik in dienst.

 In de jaren die volgden, groeide het bedrijf verder. De focus lag op zoveel mogelijk sales, waardoor de service een ondergeschoven kindje werd. Ik zag nieuwe klanten binnenkomen, maar bestaande klanten vertrekken. We verschilden daarover van mening en groeiden uit elkaar in onze visie. Dat was voor mij het moment om voor mijzelf te beginnen met Yourpos. Met een rugtas vol ervaringen, heb ik een bedrijf gebouwd waarin service en persoonlijke aandacht voor de klant centraal staan.

Wat is de missie van Yourpos? Waarom bestaat dit bedrijf?

Onze missie is om het werk en het leven van onze klanten makkelijker en efficiënter te maken. Met onze producten en techniek kunnen we onze klanten op zo’n manier helpen, dat zij onbezorgd, snel en efficiënt kunnen werken. Dat vergroot de arbeidsvreugde! Niets is vervelender dan wanneer een systeem niet naar wens functioneert. Wij willen onze klanten extreem blij maken met onze persoonlijke aandacht, high-level service en expertise.

Inmiddels heb je een mooi team van gedreven mensen om je heen. Wat doe jij het liefst binnen de organisatie en waarom?

Als directeur komen er uiteraard ook zaken op je af, waarin je niet gespecialiseerd bent. Het liefst doe ik alles zelf, maar ik heb in de loop der jaren geleerd om bepaalde zaken los te laten en uit te besteden. Waar ik echt van kan genieten is een adviesgesprek, waarbij de (potentiële) klant enthousiast is over zijn zaak en de toegevoegde waarde ziet in ons bedrijf. Ik wil uitsluitend werken met klanten die ons waarderen en weten waar wij voor staan. Dat maakt de werkrelatie veel prettiger.

Je doet veel binnen de organisatie. Welke werkzaamheden of taken zou je het liefst niet meer willen doen?

Vanuit mijn rol ben ik natuurlijk ook verantwoordelijk voor de aanwas van nieuwe klanten. Maar het doen van (koude) acquisitie ligt mij niet. Ik ken wel ‘echte salestijgers’ in mijn netwerk, maar dat ben ik simpelweg niet. Ik houd van een goed verkoopgesprek, vooral als ik merk dat mijn gesprekspartner net zo enthousiast is als ik.

Yourpos bedient heel veel klanten in de horeca en evenementen branche, twee sectoren die het extreem zwaar hebben. Wat voor effect heeft dit gehad op Yourpos en hoe ben jij hier mee omgegaan?

Aan het begin van de lockdown, wist ik niet wat ons overkwam. Meer dan tien jaar hebben we gebouwd aan het bedrijf en dat leek ineens weg te vallen. Ik heb letterlijk gehuild aan de keukentafel.

 Maar dankzij de bemoedigende woorden van mijn vrouw en collega’s, zijn we gaan kijken wat er wél mogelijk is. Dat motiveerde mij en ons team gelukkig weer! Tijdens de lockdown heb ik een opleiding gevolgd tot beveiligingsmonteur en we zijn inmiddels gecertificeerd voor het installeren van inbraakbeveiligingssystemen. We hebben een nieuwe business unit opgericht voor alarm- en camerabeveiligingssystemen. Met de passie voor techniek en service is dit een prachtige aanvulling op ons huidige diensten- en productenpakket.

In de loop der jaren heeft Yourpos ontzettend veel klanten geholpen. Op welk project ben jij het meest trots en waarom?

Pfoe, dat is een lastige. Ik ben zowel trots op kleine als grote projecten, omdat ook een klein project heel complex kan zijn. Daarom ben ik niet zozeer trots op projecten, maar ben ik meer trots op onze langdurige relaties. Wij bedienen nog steeds klanten van het eerste uur, dat vind ik heel bijzonder. In de huidige tijd wisselen veel contactpersonen en worden de eisen ook steeds hoger. Dan is het vaak lastig om een goede relatie te onderhouden. Ook als klanten weer bij ons terugkomen, glim ik van trots!

Wat zijn de ambities van Yourpos? Welke doelen wil je behaald hebben over vijf jaar?

Het belangrijkste is dat onze branche weer volop gaat draaien. Dat mensen weer kunnen genieten van restaurants of een event. Dan komt er ook weer werk voor ons en kunnen we opnieuw gaan denken vanuit een groeimodel. Over vijf jaar zou ik graag willen dat wij binnen de top 3 staan van kassaleveranciers. Dat lijkt mij een mooi strategisch doel om naar toe te werken.

 

We kennen jou als een zeer gemotiveerde en ambitieuze man. Wat zijn jouw privé toekomstdromen?

Ik hecht heel veel waarde aan mijn gezin en familie. Ik houd ervan om tijd door te brengen met mijn kinderen, maar dat is er de afgelopen jaren soms wel eens bij ingeschoten. Een onderneming runnen is hard werken met vallen en opstaan. Ik werk ernaar toe om mijzelf wat meer ‘misbaar’ te maken in mijn bedrijf. Op die manier kan ik meer tijd en vrijheid vrijmaken die ik met mijn gezin door kan brengen. Dat hebben zij verdiend!